'It's not goodbye, just see you later'

Hallo allemaal! 大家好!

Het is alweer een tijd geleden sinds ik mijn eerste blogpost heb geplaatst, maar ik wilde toch nog even een korte update geven voordat ik echt op reis ga! Vanaf aankomend weekend zal ik proberen om regelmatig dit blog te updaten en zoveel mogelijk van mijn ervaringen met jullie te delen.

Het afscheid en de voorbereidingen

De afgelopen maand augustus heeft vooral gedraaid om het voorbereiden en afscheid nemen van vrienden en familie. Ik heb zoveel mogelijk afgesproken met vrienden en zoveel mogelijk gedaan samen met mijn familie, voordat ik ze straks 4,5 maand niet meer zie! Veel uiteten en drankjes doen samen kwam het vooral op neer. Bovendien heb ik nog een klein afscheidsfeestje (BBQ) gegeven, waarbij een aantal vrienden en familieleden langskwamen om elkaar nog even te zien.

Het afscheid nemen van iedereen zit er nu voor het grootste deel op en ben ik (al!) vanaf eind vorige week begonnen met het inpakken van mijn koffers en hoef ik nu alleen nog de laatste dingetjes in te pakken zoals mijn toiletspullen. Het komt nu toch wel heel erg dichtbij en ik merk dat ik langzamerhand steeds zenuwachtiger word. Al moet ik zeggen dat het nog niet volledig tot me doordringt wat ik precies ga doen en wat voor een reis ik ga maken! Ik denk dat dat wel zal komen wanneer ik morgenochtend aankom op Schiphol, eenmaal door de douane, en ik volledig op mezelf ben aangewezen. Twee dingen weet ik in ieder geval zeker: Ik kijk onwijs veel uit naar alles dat gaat komen én ik weet dat ik mijn vrienden, familie en alles wat hier zo oud en vertrouwd voelt, enorm ga missen.

Vanavond ga ik nog gezellig samen met de familie uiteten (het laatste avondmaal zo gezegd haha) en vannacht slaap ik voorlopig voor de laatste nacht in mijn eigen bed. Morgenochtend is het dan vroeg op om vervolgens om 7:30 uur richting Schiphol te gaan en met het vliegtuig te vertrekken.

Update: Visum is binnen!

Voordat ik deze blogpost afsluit, heb ik nog goed nieuws! Na zoveel gedoe om het juiste document van de Taiwanese overheid te krijgen voor mijn visum (zie vorige blogpost), is het gelukt om mijn visum aan te vragen. Woensdagmiddag heb ik mijn visum eindelijk opgehaald bij de Taiwanese ambassade in Den Haag. Ik kan nu rustig 4,5 maand in Taiwan blijven en tussendoor nog een weekje naar Hong Kong afreizen wanneer ik wil en ik ben niet meer gebonden aan een bepaalde periode waarin ik Taiwan uitmoet! Zo zie je maar weer: je kunt nog zo vroeg beginnen met alle voorbereidingen, uiteindelijk komt alles op de laatste paar dagen aan...

Dit was dan even de korte update voordat ik vertrek!

Zoals ik al zei, ik heb er heel veel zin in en ga ik iedereen heel erg missen, maar gelukkig ik zie jullie weer in januari!

'It's not goodbye, just see you later'

- Demi

Vragen, suggesties en opmerkingen zijn altijd welkom! Je kunt me altijd bereiken via mijn e-mailadres [email protected]. Vergeet niet om aan te melden voor de mailinglijst om op de hoogte te blijven van mijn verhalen en ervaringen in Taiwan!

1. Bert:
    24 augustus 2018
    Ik hoop en verwacht ook dat je een hele mooie tijd tegemoet gaat. Heel veel plezier!!!
  2. Mama:
    24 augustus 2018
    Pffff over zenuwen gesproken 😬!! Ik ga je verschrikkelijk missen, maar over 2 maanden kom ik met opa en oma naar je toe!! En ga jij ons het land laten zien waar je geboren bent! Lieverd haal er uit wat er inzit en bovenalles GENIET!!! 😘😘
  3. Familie Schoneveld:
    Lieve Demi,
    Dankjewel dat wij met jou op reis mee mogen. Heel veel plezier en goede reis😀
  4. Zoe:
    24 augustus 2018
    Ik ga je missen, maar ik weet zeker dat deze reis onvergetelijk wordt :D! Xx enjoyyy
  5. Oma:
    24 augustus 2018
    Ik ga jou ook zo missen, maar ik hoop dat je een onvergetelijke tijd hebt in Taiwan. Geniet van alles wat je gaat beleven en maak, als je tijd hebt😄, vast een programma van wat je ons allemaal wil laten zien en proeven als we in november bij je zijn.😘😘
  6. Oma:
    24 augustus 2018
    Lieve schat geniet en geniet, doe die dingen die je graag wil en sommige voor je studie moet doen .Ik zal je erg gaan missen, kan niet wachten tot het 1 november is want dan gaan we met zijn 4en de bloemetjes buiten zetten en kan je ons jouw geboorteland laten zien. Kus opa 😢😘
  7. Guurtje:
    24 augustus 2018
    Demi heel veel plezier in Taiwan en geniet van al die mooie dingen die je gaat mee maken.
    Wij zullen hier een oogje in het zeil houden hoor. Cees en Guurtje
  8. Oma:
    24 augustus 2018
    🙄🙄 sorry, de eerste reactie van opa moet zijn van oma😥😥😘
  9. Petra:
    24 augustus 2018
    Heel veel plezier, maak er een onvergetelijk avontuur van!
  10. Mirjana van Zeijderveld:
    25 augustus 2018
    Lieve Demi, een heel bijzondere en fijne tijd in Taiwan gewenst! Heb het goed daar. Stoer, hoor!