Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Hallo! 你好!

Mijn naam is Demi Herder en ik ben 20 jaar oud. Ik ben geadopteerd uit Taiwan en ben naar Nederland gekomen toen ik nog maar een paar maanden oud was. Sindsdien woon ik in Nederland en leid ik een rustig leventje samen met mijn vrienden en familie. Een Nederlandse meid met Taiwanese roots! Op dit moment zit ik in het derde jaar van mijn studie Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Een studie waarmee ik in de toekomst vele kanten op kan gaan, maar waarmee ik me ook vooral op adoptie wil gaan richten!

Ik ben ook te volgen via: https://www.instagram.com/demisokay/

Over mijn reis

Op 25 augustus 2018 begint mijn reis: terug naar Taiwan, mijn geboorteland!

Een bijzondere ervaring. Voor mijn studie heb ik de kans gekregen om vier maanden stage te mogen lopen in het kindertehuis van Cathwel! Deze stage houdt in dat ik vrijwilligerswerk ga verrichten onder de jongere kinderen die in het kindertehuis wonen. Aangezien ik op de universiteit studeer, is mijn stage een academische stage en moet ik naast vrijwilligerswerk onderzoek verrichten. Dit onderzoek zal worden gefocust op de verschillende vrijwilligers die bij Cathwel werken: Hoe ervaren zij hun werk als vrijwilliger en waarom hebben zij ervoor gekozen om vrijwilligerswerk te doen in het kindertehuis? Meer over zowel de stage als het onderzoek zullen jullie terugzien in mijn blogposts!

Twee jaar geleden, in augustus 2016, ben ik ook al afgereisd naar Taiwan voor twee weken om met twaalf andere geadopteerde jongeren onze roots en geboorteland beter te leren kennen. Toentertijd was ik 18 jaar. Het was de tijd van mijn leven! Een bijzondere, maar vooral emotionele reis met mooie en minder mooie herinneringen. Tijdens deze reis verbleven we in het kindertehuis van Cathwel, het Jonah House. Naast vrijwilligerswerk verrichten en verschillende plekken in Taiwan bezoeken, heeft een groot deel van de groep geadopteerde jongeren (waaronder ik zelf) de kans gekregen om hun biologische families te ontmoeten. Dat was erg emotioneel, maar zeker waardevolle ervaring.

Tijdens mijn stageperiode zal ik jullie op de hoogte brengen van alles wat ik mee maak, maar ook wat mij bezighoudt. Hoe ervaar ik wonen in een totaal ander land? Hoe vind ik hier mijn weg in en wat zijn dingen waar ik mee wordt geconfronteerd (als geadopteerde terug in haar geboorteland)?

Mocht je vragen of suggesties hebben, laat me dat vooral weten!

Bezochte landen

Ik heb 15 landen (6%) bezocht:

België, China, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Hongkong, Ierland, Italië, Japan, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Taiwan, Verenigd Koninkrijk.